Hajóbemutató
Antares 880
A nyolcnyolcvanas a Bénéteau Antares családjának a legfiatalabb modellje. Új irányt mutat. Az eddigi kedves kis horgászhajóból ezzel a modellel a tervezők átkacsingatnak a kényelmes cruiserek világába. Egyre nagyobb teret nyer a design, egyre erősebbek a motorok és egyre fontosabb a sebesség.
Az első Antares, amellyel volt szerencsém hajózni egy alig 15 csomós csúcssebességre képes kabinnal ellátott, alig több mint hat méter hosszú kis munkahajó volt. A fő szempont az volt, hogy a horgász, kényelmesen dolgozhasson és ha rászakad az ég legyen egy kis fedett kabin ahova menekülhet. A kabinba szerelt kormánykereket egy rúdkormány egészítette ki a cockpit végében, mellé még egy irányváltót is szereltek, így a háló eregetése közben is manőverképes marad a gép. Hajóztunk nagyobb Antaresekkel is, amelyekben természetesen lényegesen nagyobb hangsúlyt kapott a kényelem. De mind megőrzött valamit abból a szeretnivalón egyszerű designból ami számomra az igazi tengeri hajókat jellemzi. Ez a hajó más.
|
|
|
A leginkább árulkodó jel, a célközönség változására az a vezetőülés és környezete. A jelenség hasonlít arra, amikor a kilencvenes évek elején elkezdték csinosítani a pick-upok cockpitjét. Az autó maradt ami volt, egy nagyteljesítményű, komoly terepjáró-képességekkel rendelkező kisteherautó, de az utastere már a középkategóriás személyautók kényelmét idézte. Az Antares ugyanilyen. A hajó megjelenése modern, tapinthatóan nagy figyelmet szenteltek annak, hogy ne csak praktikus, hanem látványos is legyen. A kajütből tökéletes a kilátás minden irányban. A berendezés kidolgozása első osztályú, kialakítása a régi iskolát követi. Jobb oldalon azonban "még" egyszerű. A szalonban, amely egyben a pilótakabin is, 190 centi az állómagasság. Jobb oldalán egy kis konyhát találunk, szembe pedig asztalt két végén fotelekkel. Szükség esetén itt lehet kialakítani a harmadik ágyat.
|
|
A hajóvezető munkahelye sokat csinosodott, a műszerezettség természetesen opcionális. Az orrkabinban 175 centi magas ember tud felállni. Külön wc és mosdó helység van. A kabinban egy kétszemélyes ágyat helyeztek el ennek a mérete 190 x 110 centi amely háromnegyed részre osztható. A belső hangulat változatlanul vitorlás hajóra hajaz. A cockpit padló alatt két méretes tárolórekesz van elrejtve. A felépítmény körbejárható, az orrban napozóágyat és horgonykamrát találunk. A tíkfával borított hátsó fedélzetre egy kis ajtó nyílik. Itt fürdőlépcsőt rejt a padló. Két komoly dízel motort kapott. A tetőn ki lehet alakítani egy második kormányállást. A műanyag elemek kialakítása ezt lehetővé teszi. Sajnos nem rendeltek a mi hajónkhoz ilyet, de nekem elhihetik, hogy egy nagyon szép lépcső vezet a tetőre ha ezt az opciót megvásárolja. Nemcsak a flybrige szerepel az opciós listán, hanem az orrsugár kormány és a radar is, amelyeket ez a hajó megkapott.
Két 160 lóerős dízel szépen viszi a hajót messze a kényelmes utazó sebesség fölött. Ekkora erő élvezetes, szórakoztató hajózást biztosít. Ugyanakkor a két motor dupla biztonságot jelent, nem beszélve arról, hogy mennyivel egyszerűbb velük a kikötőben manőverezni. A hajó megőrizte korábbi erényeit. Rendkívül tengerálló, nagyon masszív megbízható erőgép. Azoknak ajánlom, akik komolyan szeretnek hajózni, de a kényelemről sem akarnak lemondani. Az Antares tulajdonságait ők tudják majd igazán kihasználni.
Technikai adatok |
Teljes hossz: |
8,60 m |
Hajótest hossz: |
7,49 m |
Szélesség: |
2,95 m |
Ágyak száma: |
2-3 |
Benzintank: |
3750 l |
Maximális motor: |
2 x 160 LE |
Tömeg: |
3 500 kg |
Kategória: |
B |
Tervezte: |
Patrick Sarazin |
|
|
Farkas
Fotó: Szekeres
|